Oturma İzni Nasıl Alırım?

Hali hazır da ülkemizde turist vizesi ile bulunan veya vize muafiyeti kapsamında ülkemize gelmiş olan yabancı uyruklu kimseler İkamet Tezkeresi (oturma izni) talebi için bulundukları şehrin İl Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şubesine başvurmaları gerekmektedir. İstanbul'da başvurular için randevu almanız gerekir.

ONLİNE RANDEVU AL


 11 Nisan 2014 tarihinde yürürlüğe giren 6458 sayılı "Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu" uyarınca yabancıların Türkiye'deki ikamet tezkereleri (oturma izinleri) değiştirilmiştir. Yeni yürürlüğe giren kanun ile birlikte altı aylık turistik ikamet tezkeresinde de değişiklik olmuş ve istenilen belgeler yeniden düzenlenmiştir. Mezkur düzenleme ile birlikte "Turizm Amaçlı İkamet Tezkeresi"nin süresi bir (1) yıla uzatılmıştır. Oturma iznine başvuruda aranılan belge ve bilgiler şunlardır;
  • 4 adet fotoğraf
  • Pasaport aslı
  • Pasaportun fotokopisi
  • Yabancı şahıs, otelde kalıyor ise Rezervasyon Belgesi
  • Yabancı şahıs, ev kiralamış ise "Noter Tasdikli Kira Sözleşmesi"
  • T.C vatandaşı yanında kalıyor ise T.C vatandaşının noterden taahhütnamesi
  • İkamet Beyanname Formu
  • Genel Sağlık Sigortası
  • Her ay için 500 $ lık banka hesap belgesi veya bankadan döviz alım-satım belgesi ve/veya Gelir Belgesi

  • ÖNEMLİ HATIRLATMALAR Oturma izinlerini vermede yetkili makam (yeni kanun uyarınca) Göçmen Bürosu olmasına rağmen, kuruluş işlemleri henüz tamamlanmamış olduğu için, 31/12/2014 tarihine kadar İlçe Emniyet Müdürlükleri bu görevi ifa etmeye devam edecektir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar