İtibar Nasıl Geri Alınır

İtibar Nasıl Geri Alınır

 İtibarımı Geri Nasıl Alınırım, İtibar Nasıl Geri Alınır Kaybedilen itibarı geri kazanmak İtibar Nasıl Geri Alınır


Kendinizin yada markanızın mevcuttaki itibarı herhangi bir sebeple zedelendi ise bunu tekrar geri kazanmak çok zordur. Artık ne yaparsanız yapın hiç bir şey eskisi gibi olmayacaktır. Ama Her şeyin Sonu değil. Bakın Türkiye'de itibarını kaybetmiş büyük bir markanın itibarını tekrar geri nasıl kazandı anlatayım.

Calgonit markasını hepimiz biliriz. Türkiye'nin ilk bulaşık makinesi deterjanı markalarından. Hatta bi dönem en çok sattın alınan markaydı. bilerek yada bilmeyerek ürünlerinde eksik gramaj çıktığından tüm itibarı zedelendi. Çoğu kimse tarafından sahtekar ilan edildi. Şimdi diyosunuz ki evet bitti gitti. Tabi ki hayır şuan yine ülkemizin sayılı markalarından biri itibarını tekrar kazandı. Tabi Calgonit olarak değilde Finish olarak. İsim değişikliği ile kaybedilen itibar geri kazanılmış oldu. 

Şimdi gelelim size! Siz itibarınızı kaybettiniz nasıl kazanacaksınız. Adım murat adımımı değiştireyim derseniz tabi ki hayır. Ancak akıl yolu ile kaybettiğiniz itibarınızı geri kazabilirsiniz. ben sadece yukarıda bir örnek verdim. Hayal gücünüz ve mantığınızı zorlayın.

İtibar Nedir ?


İtibar, bir kişinin bir marka, kişi, şirket, ürün veya hizmetle ilgili öznel nitel inancıdır. İtibar, başarının anahtarıdır.

Herhangi bir itibar anlayışı, bu makalenin başlığındaki soruyu yanıtlayarak başlar - itibar nedir?
“İtibar, bir tür zırh ya da gerektiğinde ispatlayabileceğiniz bir silah gibidir.


İtibarı Kim Kontrol Eder?

Düşünmeniz gereken ilginç bir nokta: Her bir kişinin firmanız hakkında biraz farklı düşünceleri vardır.
Bu birçok bireysel görüş daha geniş bir genel bakış açısına göre gruplandırılabilir - bir tanesi, çoğu zaman, kendi yaratığı olarak gerçekleşmesi için her türlü engelleri aşar. Bu yaratığa itibarınız çağırabilirsiniz. Ancak itibarınızın, her birinin onu kontrol ettiği kendi görüşlerine sahip olan birçok küçük koldan - insanlardan - oluştuğunu hatırlamak önemlidir.

Bu şekilde, itibarın öznel olması iyidir. Bunun değişebileceği anlamına gelir ve tüm yaratıklarla aynı anda savaşmanıza gerek kalmaz. Öznellik, insanların kafasında yatar ve halkın zihni, halka açık bilinen bir gerçek gibi (objektif kitle iletişim araçlarının insafına kalmış gibi görünürse), daha objektif bir şeyden daha kolay değiştirilebilir.


İş hayatındaki kötü itibar nasıl düzeltilir?

Zorlu bir kariyer yolculuğundan geçerek geldiğiniz bugünkü konumunuzu korumak ve daha ileriye taşımak oldukça zor bir konu. Çoğu zaman stresli olan ve mücadeleci bir yaklaşım gerektiren iş hayatında, başarılar kadar başarısızlıklar da var. Şirketinizde ya da sektörünüzde oluşturduğunuz itibarınız, kriz ortamlarında bazen tehlikeye düşebilir. Böylesi bir durumda nasıl davranmalı ve bozulan itibarı nasıl düzeltmeli diye merak ediyorsanız, hemen paylaşalım…
Kötü itibar, genellikle şu 2 nedenden kaynaklanıyor olabilir: Davranış ve yeterince profesyonel olamama. Bu iki konudan hangisinden kaynaklanırsa kaynaklansın zedelenen itibarınızı kurtarmak için kolay bir yol açıkcası yok; ama işe bir yerden de başlamak gerekiyor…

Sebep hakkında net olun

İnsanlar, hatalarınızı söylemek konusunda size karşı dürüst olmayabilir. Bu noktada eleştiriye açık bir insan olduğunuzu diğer insanlara hissettirmeli hatta gerekirse söylemelisiniz. Böylece oluşan kötü itibarınızın nedenlerini daha doğru bir şekilde öğrenebilirsiniz. Doğru sebebe ulaşma konusunda yapabileceğiniz bir diğer şey ise kendinize karşı öz eleştiri yapabilmeniz. Objektif olarak kendinizi değerlendirebilirseniz, hakkınızda oluşan olumsuz itibarın nedenlerini de bulabilirsiniz.
Kötü itibar, yaptığınız teknik bir yanlışlıktan kaynaklanıyorsa, hatayı düzeltmek için gerekli adımları atmanız önemli. Hatayı düzeltmek için gerekli adımları atarken, bir yandan da sizi yakından tanıyan kişilerin hakkınızdaki olumlu düşüncelerini, sorun yaşadığınız kişiye iletmesi işinizi kolaylaştıracaktır.

Davranışları düzeltin

Sizinle ilgili oluşan olumsuz izlenime neden olan davranışı tespit ettiğinizde bunu hızla değiştirmelisiniz. Örneğin; iş teslim tarihine uygun davranmadığınızla ilgili hakkınızda oluşan olumsuz bir intiba varsa, iş için size verilen brieflerin yeterli olmasını ve yeteri kadar zaman tanınmasını sağlayın.

Özür dilemeyi bilin

Eylemleriniz birden fazla meslektaşınızı etkilediyse mevcut sorunu çözmenin en iyi yolu aslında özür dilemeyi bilmek. İnsanız ve hata yapabiliyoruz; ancak eylemlerimizin sorumluluğunu alıp, gerektiğinde özür dilemesini de bilmeliyiz.

Gerekirse yardım alın

Hatalar birbiri ardına geliyor ve bazı şeyler kontrolünüzden çıkıyorsa, yardım almak en iyisi. Yönetim ve liderlik gelişimi kurslarına katılmak bu noktada iyi bir fikir olabilir.

Sabırlı olun

Daha önce de söylediğimiz gibi itibarı oluşturmak, korumak ve kaybettiğinde kazanmak oldukça zor. Bu nedenle itibar kaybı yaşadığınızda sorunu oluşturan gerçek nedenlere odaklanırken, çözüme giden yolda da sabırlı olmalısınız.


Yorum Gönder

0 Yorumlar